V Parku vojaške zgodovine so minuli teden ob zaključku operacije »Promocija reje drobnice kot turistični produkt« predstavili ta inovativen projekt vzdrževanja zelenih površin v muzejskem turističnem kompleksu. V okviru projekta so na približno 2,5 ha zelenih površin v parku uredili pašnik za drobnico z vso potrebno opremo. Danes se na njem pase 20 koz.
Osnovni cilj projekta je bila zagotovitev sonaravnega načina vzdrževanja zelenih površin. Glede na to, da gre v primeru Parka za velike površine, je rezultat projekta tudi znatno znižanje s tem povezanih stroškov, povečala pa se je tudi atraktivnost Parka vojaške zgodovine kot turistične točke, saj so živali vnesle v muzejski kompleks toplino in domačnost, so ugotovili v Parku.
Projekt pa ima tudi pomemben promocijski učinek. Reja drobnice, ki je bila stoletja glavna gospodarska dejavnost na Pivki, je začela že sredi 19. stoletja nazadovati in je bila sčasoma skoraj pozabljena. Šele v zadnjih desetletjih je doživela ponovno oživitev, zato ima umestitev pašnika v osrednjo turistično točko Občine Pivka pomemben promocijski učinek tako za samo rejo drobnice kot tudi za mleko drobnice in mlečne izdelke.
V operaciji sta sodelovala dva partnerja, in sicer Zavod za turizem Pivka kot vodilni partner in Grega Česnik z Ekološke kmetije Česnik kot projektni partner. Projekt je bil izbran na 3. javnem pozivu za izbor operacij za uresničevanje ciljev Strategije lokalnega razvoja LAS med Snežnikom in Nanosom za programsko obdobje 2014–2020, sofinanciranih iz sredstev Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja. Vrednost operacije je znašala 18.754,32 eur z DDV (znesek sofinanciranja 13.765,99 eur).
Prizadevanja Parka vojaške zgodovine po povezovanju z lokalnimi ponudniki in ohranjanju lokalne tradicije je pohvalil tudi strokovni vodja LAS-a Aleš Zidar.
Foto: PVZ