Pošta Slovenije je 4. junija spremenila delovni čas večine poslovalnic, tudi v Starem trgu. Občani Loške doline so se na skrajšanje delovnega časa odzvali s peticijo. Pošta v Loški dolini bo ostala, na Rakeku pa lahko pričakujejo preoblikovanje v pogodbeno pošto.
Pošta Slovenije pojasnjuje, da je v zadnjih letih na trgu poštnih storitev prišlo do obsežnih sprememb in navad uporabnikov, ki vse pogosteje uporabljajo mreže alternativnih sprejemno-izročilnih mest, storitve na poštnih okencih pa upadajo. Družba predvideva, da bo epidemija covida-19 še pospešila redne negativne trende dogajanja v poštnih poslovalnicah.
Pri spremembi delovnih časov pošt so upoštevali velikost in vrsto pošte, gibanje obiska na pošti ter njeno geografsko umeščenost. Kot odgovarjajo, ob tem zagotavljajo primerno dostopnost uporabnikom poštnih storitev med tednom. Ob sobotah je še vedno odprto toliko pošt, da so zagotovljene potrebe prebivalstva po poštnih storitvah. Pri tem so upoštevali enakomerno regijsko pokritost. S spremembo delovnih časov pošt za uporabnike med tednom so tudi optimizirali organizacijo dela, pri vseh spremembah pa so, trdijo, kot pomemben dejavnik upoštevali humanizacijo dela zaposlenih. Vse spremembe so skladne z zakonodajo.
Na Pošti Slovenije poudarjajo, da spremljajo učinke poslovanja posameznih pošt in optimizirajo poštno omrežje in delovne čase. Na podlagi analize prometa in ob upoštevanju relevantnih dejavnikov, so tudi določili trenutne delovne čase ter jih poenotili z delovnimi časi primerljivih pošt po Sloveniji.
V družbi pa zagotavljajo, da Pošta Stari trg pri Ložu ni predvidena za preoblikovanje v pogodbeno pošto, torej bo ostala takšna, kot je sedaj.
Leta 2016 je Pošta Slovenije za Radio 94 povedala, da prihodnje leto (2017) preoblikovanje čaka tudi pošto na Rakeku, kar se ni zgodilo. Zdaj odgovarjajo, da načrtujejo njeno preoblikovanje v pogodbeno pošto predvidoma v letu 2023. Menijo, da so pogodbene pošte ekonomsko učinkovite. Prepričani so, da se bo trend odpiranja pogodbenih pošt nadaljeval, Pošta Slovenije pa tudi poziva lokalne skupnosti, da sodelujejo pri iskanju primernih pogodbenih partnerjev. Tudi analize so pokazale, da se vse manj občanov poslužuje poštnih storitev, kar poslabšuje rentabilnost poslovanja pošt.
Avtor:Maruša Mele Pavlin