Gradnja avtoceste med Postojno in Jelšanami, za katero je vlada sprejela sklep o pripravi državnega prostorskega načrta, se bo po pojasnilih Darsa začela po letu 2030. Rok za končanje prostorskega načrta in njegovo sprejetje na vladi je postavljen konec leta 2027, so sporočili. Pri umeščanju v prostor je sicer pričakovati številne pripombe.Kot so spomnili na Darsu, resolucija o nacionalnem programu razvoja prometa za obdobje do leta 2030, ki jo je sprejel DZ, navaja, da je rok izvedbe avtoceste Postojna-Jelšane po letu 2030.
Prejšnji mesec pa je vlada sprejela sklep o pripravi državnega prostorskega načrta in v sporočilu navedla, da gre za avtocesto v dolžini približno 38 kilometrov, ki se na primorsko avtocesto navezuje na območju pri Postojni in poteka do mednarodnega mejnega prehoda Jelšane. Načrtovana trasa poteka na območju občin Postojna, Pivka in Ilirska Bistrica.
Vlada je sklep o pripravi državnega prostorskega načrta za avtocesto od Jelšan do Postojne in do Divače sprejela že leta 2013, pred štirimi leti pa je bila izdelana študija variant. Na podlagi te študije in naknadnih analiz je vlada ugotovila, da je izvedljiv le potek trase v koridorju proti Postojni.
Če bo postopek tekel nemoteno, bo najustreznejša varianta potrjena v treh letih. Sledila bosta prostorsko umeščanje in državni prostorski načrt, nato izdelava projekte dokumentacije, odkupi nepremičnin, pridobitev okoljevarstvenega soglasja in gradbenega dovoljenja ter naposled še izvedba javnega naročila za gradnjo avtoceste.
Medtem, ko Bistričani na avtocesto komaj čakajo, pa so do nje v veliki meri zadržani na Pivškem, saj do priključka v Postojni nimajo daleč. Avtocesta čez Zgornjo Pivko ne more zaradi območij Nature 2000, kulturne dediščine ali vodovarstvenih pasov. Vse različice aktualne različice gredo tako po sredini Košanske doline. Pivka je zato že večkrat predlagala variante, ki bi bile pri umeščanju v prostor manj problematične in najverjetneje tudi racionalnejše. A o njih nima več sogovornika, je povedal župan Robert Smrdelj. Pivčani so predlagali rekonstrukcijo regionalne ceste od Ribnice proti Divači in rekonstrukcijo ceste proti Postojni z obvoznicami.