V času vsesplošne uporabe moderne tehnologije in selitve življenja na splet, se je Občina Logatec odločila pristopiti k izvedbi pilotnega projekta »Pametno mesto Logatec«. Gre za evropski projekt Intelligent Cities Challlenge, v okviru katerega bodo mesta digitalizirala številne procese povezane z vsakdanjim življenjem in obveznostmi prebivalcev ter na ta način pripomogla k boljši komunikaciji.
Kar nekaj pametnih rešitev načrtujejo uvesti tudi v logaški občini. Med njimi je tudi postavitev platforme pametnega občana. Ta bo občanom zagotovila zbir informacij na enem mestu in jim preko mobilne aplikacije omogočila komunikacijo z občino. Razen urejanja dokumentacije povezane z občino, vseh njenih javnih zavodov in podjetji, bo aplikacija občane obveščala tudi o izrednih dogodkih in o nepravilnostih ter okvarah na občinski infrastrukturi. Na območju občine bodo nameščeni senzorji, ki bodo te nepravilnosti zaznavali. Računajo, da bodo postavili senzorje, ki spremljajo kakovost zraka, količino smeti v zabojnikih, ti bodo pretežno služili komunalnemu podjetju, da bo obveščeno o količini odpadkov na posameznem ekološkem otoku, parkirni senzorji, pa bodo občane obveščali o zasedenosti parkirišč. Med drugim bo aplikacija uporabnikom posredovala tudi informacije o linijah LPP. Za večjo mobilnost in okoljsko ozaveščenost bodo poskrbeli s polnilnicami za električna vozila in s souporabo avtomobilov. V tej smeri je občina že ukrepala. V sklopu pilotnega projekta so v Logatcu na parkirišču nasproti Upravnega centra postavili prvo polnilnico in v uporabo dobili prvi električno vozilo, ki bo po končanem testiranju na voljo vsem občanom. Zadnja stvar, za katero se prizadevajo v občinski upravi, pa je uvedba brezpapirnega poslovanja. Seveda bo do vseh navedenih sprememb prišlo postopoma, prve pa lahko pričakujemo že v prihodnjih mesecih .
Vir: Moja občina Logatec
Avtor:Ksenija Mlinar