Februarska ledena ujma je najbolj poškodovala železniško progo med Borovnico in Pivko, kjer je vozna mreža za napajanje električnih vlakov tako rekoč popolnoma uničena. Po ocenah Slovenskih železnic bo na tej relaciji treba zamenjati okrog 170 kilometrov kontaktnih vodnikov in večino ostalih pritrdilnih elementov na stebrih ter okrog 1300 stebrov s temelji.
Ekipe SŽ o že uspele elektrificirati progo med Pivko in Prestrankom. Dela bodo nadaljevali na odsekih, za katere je dokumentacija že pripravljena. Sredi avgusta bodo tako začeli z izgradnjo temeljev vozne mreže na desnem tiru Verd-Logatec. Za druge odseke pa projektne dokumentacije še nimajo. Terminski načrt sanacije je okvirno določen, natančna časovnica pa bo odvisna od nabavnih postopkov. Na železnici načrtujejo, da bo začasna sanacija v okviru letos razpoložljivih sredstev opravljena na odseku Prestranek-Logatec, izpeljali pa bodo tudi del gradbenih del na odseku Verd-Logatec. Odsek Borovnica-Logatec pa bo najverjetneje elektrificiran v naslednjem letu. Preberi več.
Potniški promet bo stekel postopoma, v skladu z napredovanjem del se bo povečevalo število potniških vlakov in sicer najprej daljinski, nato pa še lokalni potniški. Datuma dokončne vzpostavitve potniškega prometa pa še ne morejo določiti, pravijo na železnici. Poudarjajo še, da je potek del v celoti odvisen od zagotovitve proračunskih sredstev.Zaradi posledic žledoloma in s tem povezanih omejitev pri tovornem prometu so na železnicah izgubili posel za okrog 700.000 ton tovora, vsak mesec pa zaradi vožnje dizelskih lokomotiv v tovornem prometu nastane za okoli milijona in pol dodatnih stroškov. Močno se je zmanjšalo tudi število potnikov, po ocenah na nekaterih relacijah tudi za okrog polovico. To poletje iz Maribora skozi Ljubljano do Kopra in nazaj sicer vozi kopalni vlak, ki bo vozil do konca avgusta. Dva kopalna vlaka brez prestopanja vozita do Opatije in Reke, do 28. septembra pa kopalce vozilo tudi v Pulj.