Ob najugodnejšem razpletu bi DARS lahko že konec meseca začel rekonstrukcijo primorske avtoceste med Uncem in Postojno v obe smeri. Rekonstrukcija vozišča je načrtovana v skupni dolžini 5,6 kilometra v smeri Kopra in Ljubljane, vključno z voziščem viadukta Ravbarkomanda pa 6,3 kilometra v posamezni smeri, kar pomeni nekaj manj kot 13 kilometrov trase avtoceste.
V okviru obnove vozišča bodo razširili tudi odstavne pasove na 3,5 metra ali meter več kot doslej. Tako bodo povečali prometno varnost. Načrtujejo tudi: razširitev voziščne konstrukcije v srednji ločilni pas in odstavnega pasu za vzpostavitev prometne zapore tipa C po sistemu 2+2, kar pomeni promet po štirih začasnih prometnih pasovih in možnost vzpostavitve tretjega prometnega pasu t.i. »hard shoulder« v času prometnih konic. Povezali bodo prekinjeni obstoječi pas za počasni promet na smernem vozišču avtoceste od Unca proti Postojni v dolžini kilometra. Na tem odseku bodo zgradili nove odstavne niše in v »nezeleni izvedbi« uredili srednji ločilni pas. Poskrbeli bodo za novo meteorno kanalizacijo; prestavili bodo kabelsko kanalizacijo, sistem klica v sili in telekomunikacijske vode. Obstoječi portal sistema nadzora in vodenja prometa (SNVP bodo nadomestili z novim, ki bo segal čez celotno širino avtoceste. V skupni dolžini kilometra bodo rekonstruirali tri podvoze in poskrbeli za več novih podpornih zidov.
Rehabilitacija viadukta Ravbarkomanda bo zajela sanacijo podpore konstrukcije, sanacijo prekladne konstrukcije z razširitvijo prečnega prereza in zunanjih prednapetih kablov, ojačitev konzol prekladne konstrukcije, zamenjavo dilatacij, asfalta in hidroizlolacije, izvedbo novih hodnikov in robnih vencev. Na viaduktu bodo jeklene varnostne ograje zamenjali z betonsko in zamenjali sistem za odvodnjavanje.
Začetek del je odvisen od uspešno izvedenega javnega razpisa, trenutno teče pritožbeni rok. V najugodnejšem primeru bi lahko začeli konec meseca. Ocenjena investicijska vrednost del je 23 milijonov evrov – brez DDV. Približno 15 milijonov bo DARS odštel za dela na trasi, osem milijonov pa za viadukt. Dela bodo potekala v dveh gradbenih sezonah.
Letošnja dela obsegajo rekonstrukcijo ceste in objektov v razdalji 6,3 kilometra na smernem vozišču avtoceste proti Ljubljani in rehabilitacijo viadukta Ravbarkomanda v isti smeri ter rekonstrukcijo 5,5 kilometra vozišča v smeri proti Postojni. Minimalen rok za izvedbo je 165 dni od uvedbe izvajalca v delo. Drugi del, predviden v gradbeni sezoni 2018, zaobjema rehabilitacijo viadukta v smeri proti Ljubljani. Izvajalec naj bi za ta dela porabil najmanj 123 dni od uvoda v delo. Posamezni del rekonstrukcije mora biti zaključen v eni gradbeni sezoni in ne sme biti prekinjen zaradi zimskih razmer.
Odsek je prometno zelo obremenjen. Na Darsu zatrjujejo, da bodo obnovitvena dela organizirali na način, da bo promet še vedno urejen po dveh, sicer zoženih pasovih v vsako smer vožnje.