Družbo Liv kolesa, izdelovalca transportnih koles vseh vrst in samokolnic s približno 160 zaposlenimi, namerava novi lastnik SPV Liv do konca leta sanirati in prestrukturirati, nato predvidevajo njeno rast. Solastnik SPV Liva nizozemski Konindustries bo v Postojno prenesel del svoje sorodne proizvodnje, za zaposlene naj ne bi bilo tehtnih sprememb.
Direktor novega SPV Liva Franc Gregorčič iz družbe G4 Group iz Šmarjete na Dolenjskem, ki je približno polovični lastnik SPV Liva, je za STA povedal, da so Liv kolesa nedavno odkupili od Družbe za upravljanje terjatev bank, s katero so podpisali pogodbo o nerazkrivanju podatkov, nakup so plačali iz lastnih virov.
Dejal je, da Konindustries sodi v sorodno branžo. V tem programu je 70 let, kar je bil tudi motiv za partnerstvo. Konindustries bo prinesel znanje s področij marketinga in trženja, del lastne proizvodnje in sinergijo. Solastnik G4 Group bo sodeloval z znanjem o organiziranju proizvodnje, prestrukturiranju in uveljavitvi sodobnih sistemov.
Skupaj želijo postojnsko družbo “spraviti na zeleno vejo”, potem pa jim bo “logično odprta pot naprej”.
Glede zaposlenih je Gregorčič zagotovil, da za te “ostaja vse enako”. “Ta trenutek že iščemo dodatne proizvodne delavce, ki jih težko dobimo”, je dejal in pristavil, da bodo prestrukturiranje izvedli predvsem v pisarnah, kjer bodo posodobili informacijski in sistem dela. “Mogoče bo prišlo do kakšnega prenosa v proizvodnjo – manjši popravki, nič kaj velikega se ne bo dogajalo,” je zatrdil.
Potrdil je tudi javno dostopne podatke, po katerih se je poslovanje podjetja Liv kolesa iz izgube obrnilo pred letoma. Lani so prodajne prihodke okrepili za približno 12 odstotkov na 14,2 milijona evrov, 85 odstotkov prihodka so ustvarili v tujini. Preteklo leto so končali s čistim dobičkom 24.000 evrov.
Po sanaciji in prestrukturiranju družbe si obetajo višje zneske in letno rast približno za desetino. Sicer letos načrtujejo združitev proizvodnje v Hruševju in Postojni. Hruševski obrat želijo namreč zapreti in njegovo proizvodnjo brizgane plastike skupaj s tam zaposlenimi v Postojni vključiti v proizvodnjo pod isto streho.
Prečesali bodo tudi ves proizvodni program in “se pripravili na novo zgodbo v prihodnjem letu”. Obseg proizvodnje nameravajo letos okrepiti za približno desetino, pri čemer bodo rabili dodatno delovno silo. Sicer pa bodo bolj kot količini sledili kakovosti, je napovedal.
Gregorčič je pojasnil, da je skupino G4, ki jo od lani lastniško obvladuje s tremi sinovi, sicer izvršnimi direktorji, zrasla iz njegovega v Šmarjeti leta 1995 ustanovljenega Plastoforma.
Ta je ob ustanovitvi zaposloval 35 ljudi,celotna skupina pa zdaj in skupaj z Liv kolesi zaposluje 1000 ljudi. V njeni lasti je sedem tovarn v Sloveniji in na Hrvaškem, ki med drugim delujejo na področjih plastike, kemije, predelave papirja, kovin in logistike. Prihodki skupine naj bi letos presegli 100 milijonov evrov. Letna rast skupine v vseh pogledih dosega približno desetino.
Šmarješki Plastoform je sicer dobavitelj komponent za vozila za prosti čas, za prikolice, avtodome in podobna vozila. Eden Plastoformovih kupcev je novomeška Adria Mobil, svoje komponente dobavljajo še vsem večjim izdelovalcem navedenih vozil. Usmerjajo se tudi na področja agrikulture, namenskih vozil in vlakov. Zaposluje 250 ljudi.
Skupina sicer v razvoj in širitev vlaga ves letni denarni tok, ki v povprečju dosega 12 milijonov evrov. V matični Šmarjeti končujejo približno pet milijonsko naložbo povečanja tovarne z dodatnimi proizvodnimi in s skladiščnimi prostori ter z dodatno opremo.
V trebanjskem Akripolu so razširili proizvodne površine, skladišče in opremo, v senovškem Papirotiju bodo širili proizvodno halo, širijo tudi obrat Plastoforma na Blanci, je še navedel Gregorčič.