Sicer pa bo prihodnje leto minilo natanko 100 let od nastanka tega gledališkega dela, ki velja za prva od Pirandellovih treh tako imenovanih iger “gledališča v gledališču”. Besedilo odpira še vedno aktualna vprašanja, kot so odnos med videzom in resničnostjo, življenjem in gledališčem ter zasebnimi in igranimi družbenimi vlogami.
Igra Šest oseb išče avtorja je ob krstni izvedbi v Rimu povzročila veliko vznemirjenje, a bila hitro prepoznana kot umetnina, ki je izrazila krizo meščanskih družbenih in kulturnih vrednot na začetku 20. stoletja ter povzela napad modernistov na tradicionalne gledališke oblike.
“Pirandello bi bil nad današnjo moderno tehnologijo, ki briše meje med resničnim in namišljenim svetom, zagotovo navdušen. Prav v tem delu skuša ugotoviti, kaj je resnica in kaj iluzija,” pa je svoje misli strnila dramaturginja Željka Udovičić Pleština.
Pirandello sam opisuje svojo nenavadno igro kot “zmes tragičnega in komičnega, fantastičnega in realističnega, vse skupaj v humoristični situaciji …”. Besedilo se je porodilo iz vprašanja, zakaj ne bi upodobil nekaj docela novega – avtorja, ki noče dati življenja nekaterim osebam, ki so se rodile žive v njegovi domišljiji.
Ob tokratni postavitvi bo igralce na odru spremljala glasba v živo, v ozadju pa video. Za kostume je poskrbel Leo Kulaš, avtorja glasbe pa sta Ivanka Mazurkijević in Damir Martinović Mrle.
Tokrat bo na odru večja igralska zasedba, po večini sestavljena iz članov ansambla novogoriškega gledališča – Matjaž Tribušon, Arna Hadžialjević, Helena Peršuh, Andrej Zalesjak, Matija Rupel, Urška Taufer, Ana Facchini, Marjuta Slamič, Gorazd Jakomini, Andrijana Boškoskka Batič, Žiga Udir, Jakob Šfiligoj, Brane Grubar in Blaž Valič.