Posledice pandemije koronavirusa na svetovno gospodarstvo bodo hude, napovedujejo številni slovenski in tudi svetovni analitiki. Da so razmere nepredvidljive in precej zaostrene, pa poudarjajo tudi lokalni podjetniki.
Igor Gornik iz podjetja Elgoline pravi, da so v marcu in aprilu sicer imeli dovolj naročil, so pa že pred ukrepanjem države sami oblikovali in sprejeli varnostne ukrepe za preprečevanje vnosa virusa v podjetje. Kasneje so jih le nekoliko popravili. A v maju in juniju so že občutili posledice t. i. korona krize. Naročila so se po Gornikovih besedah drastično zmanjšala oziroma praktično prepolovila.
Kot napoveduje direktor, bo kriza po njihovih predvidevanjih trajala vsaj do oktobra. V tem času pa bodo ukrepali, da jo omilijo. Glede likvidnosti so se z banko dogovorili za odlog plačevanja glavnice od prejetih kreditov, skušali pa bodo obdržati vse zaposlene. A vseeno Gornik dodaja, da se bodo morali, v primeru, da bo kriza trajala dlje, poslužiti še drugih ukrepov.
V skupini Pivka – Delamaris so že prej, zaradi proizvodnje priprave hrane, veljali strogi higienski in varnostni ukrepi. Zdaj so jih še poostrili in sprejeli dodatne ukrepe, kot so umivanje, razkuževanje, prezračevanje, omejevanje gibanja, opozarjanje na varnostno razdaljo oz. obvezna uporaba mask in drugo, pravi mag. Janez Rebec, predsednik uprave Pivke perutninarstva in direktor Delamarisa. Poleg tega so uvedli tudi novo organizacijo razporeda časa in miz v času malic, s čimer so omejili neposredna srečevanja med posamezniki in med oddelki.
Kot pojasnjuje Rebec, so marca zaznali upad naročil gostinstva, a so se obenem povečala naročila trgovskih sistemov, v večji meri za izdelke. Aprila je bilo slabše, naročila so bila za celotno skupino manjša kot v marcu. Rebec pravi, da so razmere zdaj vsekakor zahtevnejše kot pred epidemijo, a svari, da smo šele na začetku te krize, zato je težko napovedati, kako bo v prihodnje, si pa prizadevajo, da bi proizvodnja potekala nemoteno.
V podjetju Fluidmaster pa pravijo, da je čas epidemije brez izjeme pretresel poslovanje podjetij in razkril področja pomanjkljivosti, a so ga sami uporabili kot dragocen vir znanja, kako postati bolj odporni, prilagodljivi in hitreje reagirati. Se pa zavedajo, da bodo morali v bodoče spremeniti način dela, saj so opazili, da so se klasični poslovni modeli izkazali za ranljive in okorne.
Zato se bodo odzvali tako, da bodo skušali digitalizirati poslovne procese, saj menijo, da bodo podjetja, ki bodo sledila temu svetovnemu trendu, v bodoče lahko kos izzivom morebitnih novih kriznih situacij in bodo lažje reagirala in se prilagajala nastalim okoliščinam. To pa, kot dodajajo, posledično vpliva tudi na samo poslovanje, rezultate podjetja in nenazadnje zadovoljstvo zaposlenih.
Digitalizacijo izpostavijo kot enega največjih izzivov prihajajočega obdobja, še posebej na področju spreminjanja poslovnih procesov trženja in logistike in ustvarjanja novih poslovnih modelov digitalnega poslovanja. Večji pomen bo po njihovih besedah pridobivala tudi komunikacija v digitalnih medijih in intenzivno delo na novih pristopih prodaje in trženja.
Avtor:Zasebno: Nina Šprohar