Novice

OS ENOTNO ZA ZAPRTJE PESKOKOPA

Logaški občinski svetniki so se prejšnji četrtek zbrali na izredni seji. Sklicali so jo, ker je koncesionar, ki izkorišča peskokop Smolevec v Gornjem Logatcu, na pristojno ministrstvo podal prošnjo za podaljšanje koncesije. Temu pa nasprotujejo prebivalci, še zlasti tisti, ki stanujejo neposredno ob Gorenjski cesti, po kateri tovornjaki vozijo v peskokop in iz njega. Logaški svetniki so v četrtek soglasno sklenili, naj država in občinska uprava naredita vse, kar lahko, da do podaljšanja koncesije ne bo prišlo.

Koncesija za izkoriščanje peskokopa se izteče v začetku prihodnjega leta. Tudi zaradi tega se je na občinske svetnike začelo obračati vse več ljudi, prepričanih, da je zdaj pravi čas, da poskušajo ustaviti izkoriščanje peskokopa, s čimer bi se zmanjšal tovorni promet v tem delu Logatca. Pritoževali so se tudi starši učencev gornjelogaške šole, ki leži prav ob Gorenjski cesti.

Kot je povedal občinski svetnik Vasja Rupnik, so bili prav vsi svetniki za izredno sejo, soglasno so potrdili tudi vse sprejete sklepe. Župan in občinska uprava morata njihovo stališče v roku treh delovnih dni posredovati ministrstvu za gospodarstvo oziroma drugim pristojnim organom. Prav tako morata v treh dneh podati prijavo pristojnim inšpekcijskim službam zaradi prekoračitve območja peskokopa čez mejo, določeno v občinskem prostorskem načrtu. Občinski svet je sprejel še sklep, da na vprašanje ministrstva podajo ugotovitev, da je bilo območje ob izdaji dovoljenja v letu 1989 v skladu z grafiko takratne namenske rabe, vendar ne za vse navedene parcele v dovoljenju, pač pa za le tiste, ki so bile skladne z grafiko iz dovoljenja po določenem viru. Navajajo še, da območje na dovoljenju iz leta 1989 ni skladno z zdaj veljavnim občinskim prostorskim načrtom.

Logaški župan Berto Menard je povedal, da situacijo pozna in da bo občina v roku naredila vse, kar zahtevajo občinski svetniki. A je ob tem opozoril, da to morebiti ne bo dovolj. Dejal je, da ne more vedeti, kaj bo presodilo ministrstvo oziroma rudarska stroka. Lahko se zgodi, da bodo koncesijo kljub vsemu podaljšali.

Koncesijo je Rajko Čerin dobil leta 2002. Kot je spomnil Rupnik, so prebivalci že takrat opozarjali na povečan tovorni promet. V tistem času se je govorilo o obvozni cesti, s katero bi lahko rešili težavo. »Takrat bi jo v nekaj letih lahko uredili,« pravi Rupnik, »in bi bil problem rešen.« Na obvozno cesto se je pozabilo, prebivalci pa so dvajset let s prstom kazali na tovornjake, ki so vozili po cesti – včasih bolj glasno, drugič manj.

Na vprašanje o številu tovornjakov, ki odvažajo pesek, koncesionar Rajko Čerin ni odgovoril, je pa dejal, da jih je enkrat več drugič manj. Dodal je, da tovornjaki motijo le tiste domačine, ki ne potrebujejo peska, medtem ko so tisti, ki ga potrebujejo zadovoljni, ker ga imajo blizu, saj bi v nasprotnem primeru imeli precej višje stroške prevoza.

 

 

Prikaz peskokopa: gradivo s seje OS Logatec 

Avtor:Petra Trček