Leto: 2019

  • GIMNAZIJKI JASMINA IN EVA NAJBOLJŠI!

    Gimnazija Ilirska Bistrica je v šolskem letu 2018/19 sodelovala v človekoljubnem nepridobitnem nacionalnemu projektu MEDNARODNI DAN STRPNOSTI – DAN ZA STRPNOST IN PRIJATELJSTVO. Tematski naslov projekta je STOP OBREKOVANJU, njegov namen pa ozaveščanje pomena strpnosti med otroki in mladimi ter spodbujanje spoštljivih medsebojnih odnosov, razumevanja, sodelovanja, prijateljstva in sožitja. 

    Projektna komisija je soglasno izbrala literarno-likovni izdelek dijakinj 3. letnik gimnazijskega programa Gimnazije Ilirska Bistrica Jasmine Arslanović in Eve Česnik kot najboljši v kategoriji srednjih šol.

    Obe dijakinji smo povabili pred mikrofon. Poslušaj! 

    Avtor:Zasebno: Anja Hofman
  • PESTRA SOBOTA NA OŠ ANTONA ŽNIDERŠIČA

    Na OŠ Antona Žnideršiča vsako leto poskrbijo za druženje učencev, učiteljev in staršev. Letos bodo za to izkoristili majsko soboto, ko bi sicer potekalo nadomeščanje pouka. V vabilu  so zapisali: »Klobukom se lepo godi. Sploh ni treba jim hoditi. Namesto njih hodijo ljudje, vendar se vedno nekam jim mudi.« Ob prireditvi bodo tudi uradno odprli šolski park, ki ga postopoma urejajo že več let. Na voljo bo tudi letošnje literarno glasilo Satje, v katerem so zbrani najboljši literarni in likovni izdelki učencev Osnovne šole Antona Žnideršiča.   

    Avtor:Zasebno: Anja Hofman
  • KOŽUL IN BIZJAK V GRESTA V MINSK

    Izvršni odbor Olimpijskega komiteja Slovenije (OKS) je določil slovensko reprezentanco za druge evropske igre (EI), ki bodo med 21. in 30. junijem v beloruskem Minsku. V ekipi je skupaj 109 članov, med katerimi je 71 tekmovalcev, 39 športnikov in 32 športnic, ostalo so vodstvo, trenerji in drugi spremljevalci. Pesti bomo držali tudi za namiznoteniškega igralca iz Logatca Denija Kožula in lokostrelca iz Postojne Roka Bizjaka.

    Deni Kožul je ta petek ravno sredi Mednarodnega odprtega prvenstva v namiznem tenisu na Otočcu. Od štirih slovencev je le on preživel prvi krog.   

    Potem ko sta dopoldne izpadli Alex Galič in Aleksandra Vovk, sta imela fanta polovičen uspeh, prvi slovenski adut je s 4:2 premagal Hrvata Tomislava Kolareka, Peter Hribar pa je z 1:4 izgubil proti Li Hon Mingu iz Hongkonga.

    Kožul, ki je izgubil zadnji medsebojni dvoboj proti Hrvatu, je dvoboj vseeno začel samozavestno, dobil prve tri nize, nato pa zapadel v krizo, tako da je tekmec znižal na 2:3, a Logatčan se je nato zbral in dvoboj mirno pripeljal do konca.

    “Z rezultatom sem seveda zadovoljen, z igro pa ne. Ti prvi dvoboji so zame vedno najtežji, praktično nikoli na njih ne blestim. Po vodstvu s 3:0 sem izgubil glavo, zbranost, začel sem razmišljati o najini zadnji medsebojni tekmi, a važno je, da sem še pravočasno prišel k sebi, da sem se izvlekel iz težav,” je po prvem dvoboju dejal Kožul, ki se bo v drugem krogu pomeril z vrstnikom, Dancem Andersom Lindom, dvoboj bo ob 19.40.

    “Z njim sem se dvakrat meril na evropskem prvenstvu do 21 let, obakrat sem sicer zmagal, a obakrat po hudem boju. Sem optimist, pritiska ne čutim, menim, da lahko premagam vsakega, predvsem, ker v mojem delu ni obrambnega igralca,” je optimističen tretji najboljši slovenski igralec, ki bi se v primeru zmage nad Lindom v soboto najbrž pomeril s prvim nosilcem turnirja Avstrijcem Danielom Habesohnom.

    Drugi slovenski predstavnik Hribar se sicer ni ustrašil svojega azijskega tekmeca, večji del dvoboja mu je bil povsem enakovreden, toda v končnicah nizov mu je zmanjkalo izkušenj in samozavesti, tako da mu je moral priznati premoč.

    “Žreb mi zagotovo ni bil naklonjen, a se ne bom pritoževal. Še zdaleč nisem igral slabo, imel sem svoje priložnosti, zapravil tri žogice za izenačenje na 2:2. Forehand je moj najboljši udarec, a danes z njim nisem zadovoljen, tu sem imel največ rezerv,” ni bil nezadovoljen igralec iz Šmarjeških toplic, ki je tako kot Erik Paulin – s 3:1 ga je Anglež Tom Jarvis, izpadel tudi v konkurenci do 21 let, v boju za uvrstitev med najboljših 16 ga je premagal višje rangirani Indijec Jeet Chandra.

    Hribarja popoldne čaka še dvoboj prvega kroga moških dvojic, kjer nastopa skupaj s Tilnom Cvetkom.

    Avtor:STA, MMP
  • PO CESTAH BODO ZAPELJALI OKRAŠENI VOZOVI

    Fantje letnika 2001 iz Občin Postojna, Cerknica, Loška dolina in Bloke se bodo seznanili z dolžnostmi in pravicami vojaških obveznikov in  tudi letos oživeli tradicijo nabornih vozov, po domače »vestirngo, vizito ali štelngo.« Krasitev nabornih vozov je lepa in domoljubna tradicija, ki nima primerjave v Evropi, pravijo na Upravi za obrambo Postojna in vabijo, da si predstavitev nabornih vozov ogledamo  jutri ob 10. uri v Vojašnici barona Andreja Čehovina Postojna. Prireditev se bo odvijala v okviru dneva odprtih vrat vojašnice.

    Foto: Ljubo Vukelič/Občina Cerknica 

  • KLARO SAX TOKRAT NAVDIHNIL ČERNIGOJ

    Danes bodo v Hiši kulture v Pivki odprli 3. konstruktivistično razstavo Klare Sax, skrivnostne umetnice, ki v svojih za prostor specifičnih instalacijah raziskuje odnose med zvočnimi in prostorskimi intervencijami. Pri tem je intuitivna in neposredna, kot svoje osnovno orodje pa pogosto uporablja humor in element presenečenja. Na tokratni razstavi, narejeni posebej za Hišo kulture, se navezuje na delo Avgusta Černigoja.

    Avgust Černigoj (1898-1985) je bil v svojem času zapostavljen in nerazumljen, danes pa velja za utemeljitelja konstruktivizma pri nas in enega najvidnejših predstavnikov zgodovinske avantgarde v slovenski likovni umetnosti. Med drugim je kot edini slovenski umetnik nekaj časa obiskoval priznano šolo Bauhaus v Weimarju, kjer se je seznanil z osnovami konstruktivizma. Avgusta 1924 je v Ljubljani pripravil 1. in nato julija 1925 še 2. konstruktivistično razstavo, s katerima je skušal provincialni Sloveniji približati miselnost Bauhausa in podati kritiko individualizma, vulgarnega materializma ter plehkosti umetnosti 19. stoletja. Z razstavama je prišel v konflikt s tedanjimi političnimi oblastmi, ki so ga izgnale iz Ljubljane in dokončno se je naselil v Trstu.

    Klara Sax nadaljuje Černigojeva prizadevanja, a se v luči sodobnih socialno-političnih okoliščin in neo-globalne enoličnosti nanaša na kontinentalno provincialnost in univerzalno kulturno osiromašenje. Skoraj natanko 100 let po ustanovitvi Bauhausa v Hiši kulture pod naslovom 3. kontruktivistična razstava predstavlja zapleteno mešanico vizualne, prostorske in literarne poezije, a v duhu časa povsem prežete s komercializmom. V težko razumljivi formi in izmuzljivih asociacijah se skriva duh umrlega idealizma in utopije, ki ju je širil Bauhaus, zakaj – če citiramo Černigoja – “umetnost ne služi uživanju, marveč za umetnostno izobrazbo ljudstva ter za razumevanje duševne časovne geometrije”. 

    Razstava Klare Sax bo na ogled do konca maja.