V Sloveniji brezplačno številko za klic v sili 112 uporabljamo že več kot dve desetletji. Na njej morajo biti ljudem dosegljive nujna medicinska in veterinarska pomoč, gasilci, gorska, jamarska in druga reševalna služba ter policija. V 13-ih regijskih centrih za obveščanje so lani prejeli dobrih 519.000 klicev na pomoč, kar je več kot 1400 klicev na dan. Ljudje so največkrat klicali, ker so potrebovali nujno medicinsko pomoč. Postojnska izpostava Uprave RS za zaščito in reševanje z 9-imi operaterji pokriva 10 občin. Vodja izpostave Albert Trobec je povedal, da so lani prejeli in opravili 41 512 klicev. Največ avgusta, ko je v regiji povečano število potniškega tranzitnega prometa, takrat je več tudi požarov. Lani so sicer telefonskih klicev regijski centri za obveščanje prejeli 12. decembra, ko so skoraj celotno območje Slovenije prizadeli poplave in močan veter. Tega dne je bilo v vseh slovenskih centrih 5238 klicev, ob nekaterih urah tudi po 600. Operaterji se na klice odzovejo zelo hitro, povprečno v manj kot šestih sekundah. Včasih se ukvarjajo s precej banalnimi zadevami. Katerimi? Poslušaj.
Na fotografijah: operaterja Peter Pavkovič in Jerneja Modic ter Albert Trobec, Branko Dervodel in Marko Lovše (z leve)