Dvorec Haasberg pri Planini, ki je zgorel marca 1944, je bil eden najlepših baročnih dvorcev na območju današnje Slovenije, če ne tudi širše. Poznanih je precej njegovih fotografij, danes pa bo njegova podoba na ogled še v 3D izrisu. Projekt Feniks – Gradovi se prebujajo in Zavod Znanje Postojna ob 19. uri vabita na odprtje razstave in predavanje z naslovom Ponovna prebuditev Haasberga. V galeriji Turistično-informacijskega centra Postojna bosta spregovorila dr. Tanja Žigon in dr. Juan Pablo Maschio, ki je tudi izdelal 3D izris dvorca. Eno najbolj reprezentativnih grajskih arhitektur na Slovenskem, nam je povedal, je mogoče obnoviti. Na vprašanje, kdo bi moral povleči voz, pa odgovarja, da vsi Slovenci, saj je Haaasberg naša dediščina. Na terenu je opazil, da si obnove želijo tudi domačini in jih prosi za pomoč. Vsaka informacija o podobi dvorca, materialnih, barvi … bo našla svoje mesto. Znano je, da so v desetletjih z dvorca izginjali arhitekturni členi, Juan Pablo Maschio pa jih želi dokumentirati, saj bi po njih lahko naredili kopije, izvirnike pa vrnili današnjim lastnikom. Nihče, obljublja, ne bo s prstom kazal nanje oziroma na njihove prednike. Poslušaj.
Leto: 2015
DO NOVIH SLUŽB S SOCIALNIM PODJETNIŠTVOM
Regijska razvojna agencija Zeleni kras je v Postojni pripravila regijski posvet Socialno podjetništvo za boljšo družbo, sofinanciran iz programa IPA Slovenija-Hrvaška 2007-2013. Gre za sredstva, ki so v pretekli finančni perspektivi ostala neporabljena in se lahko črpajo naknadno. V novi finančni perspektivi bo za socialno podjetništvo na voljo okoli 40 milijonov evrov. Več v prispevku.KAZEN MORA BITI HITRA!
Pobudniki peticije Polnjenje občinske blagajne ali večanje prometne varnosti še posebej izpostavljajo akcijo, ko so medobčinski redarji hitrost pet dni zapored merili pri izhodu iz mesta Postojna. Nekateri domačini so hitrost prekoračili večkrat, saj oznake o meritvah hitrosti ni bilo, redarji pa tudi nimajo pooblastil, da bi voznike ustavili in jih kaznovali na licu mesta. Meritve so potekale med 27. in 31. majem, občani, ki so vozili prehitro, pa so obvestilo o prekršku dobili med 8. in 11. junijem. Strokovnjak z Inštituta za kriminologijo pri Pravni fakulteti v Ljubljani dr. Dragan Petrovec pojasnjuje, da mora biti kršitelj biti čimprej obveščen o prekršku, daleč najbolje, če je na mestu samem in takoj. – Tak postopek ima največjo preventivno vrednost, dosti bolj kot visoka kazen,- je jasen in dodaja: – upam, da vam bo uspelo urediti kaznovalno in nadzorstveno prometno politiko v skladu s temi načeli.- Spomnil je na podobne razmere pred leti v Ljubljani, ko so prehitri vozniki dobivali položnice z večmesečno zamudo, ne da bi vedeli, vsaj večina ne, da so prehitro vozili prav v določenem trenutku in na določenem kraju. – Formalno je postopku težko ugovarjati, upoštevaje načela kaznovanja pa je kar precej argumentov zoper tako vedenje redarjev,- je še dodal.MARENTIČ: DENAR IZ KAZNI GRE ZA PROMETNO VARNOST
Redarska služba je v Občini Postojna lani napisala za 370 tisočakov kazni, vse še niso realizirali. Ta denar je povedal župan Igor Marentič, gre za prometno varnost. Župan, je še dodal, da ne more in ne sme vplivati, na delo redarske službe. V večini primerov radar postavljajo tam, kamor inšpekcijsko službo pokličejo občani, je prepričan. Poslušaj.ŠIBENIK: MERIMO TAM, KJER SE KRŠITVE DOGAJAJO
Medobčinski inšpektorat in redarstvo meri v različnih časovnih intervalih tam, kjer se kršitve dogajajo in kjer to dopušča konfiguracija terena, je povedala vodja medobčisnkega redarstva Neva Šibenik in dodala, da je v bližini šol in vrtcev promet že umirjen, saj so tam cestno-hitrostne ovire … Izpostavlja tudi Reško cesto, kjer prekrškov, zaradi pred časom ponavljajočih se radarskih kontrol, skoraj ni več. Poslušaj.